Stomatologia Pierwszego Kontaktu

Wstępne badanie diagnostyczne podczas pierwszej wizyty w klinice lub po dłuższej ponad rocznej przerwie. Rozpoznanie stanu jamy ustnej, zaplanowanie kompleksowego leczenia w razie potrzeby konsultacja specjalistyczna zespołowa. Aby ułatwić i oswoić dzieci z wizytą u dentysty, pierwsze spotkanie ze stomatologiem jest wizytą adaptacyjną.

Badanie wykonywane podczas pierwszej wizyty pacjenta w naszej klinice jest podstawą do właściwego rozpoznania i indywidualnego, kompleksowego zaplanowania leczenia. Pozwala również poznać potrzeby i oczekiwania pacjenta. Dla pacjentów odczuwających lęk przed dentystą jest świetnym sposobem na miłą i bezstresową wizytę adaptacyjno-zapoznawczą.

Badanie przedmiotowe zewnątrzustne polega na oglądaniu, dotykaniu, osłuchiwaniu i opukiwaniu części ciała podlegających badaniu. W pierwszej kolejności lekarz dentysta wykonuje badanie głowy i szyi, uwzględniając między innymi węzły chłonne podżuchwowe, podbródkowe i szyjne oraz stawy skroniowo-żuchwowe, dzięki którym poruszamy żuchwą. . Badanie przedmiotowe wewnątrzustne - przechodząc do tego badania, dentysta zwraca uwagę na błonę śluzową, dziąsła, język, dno jamy ustnej, gardło i na koniec całe uzębienie. W trakcie wizyty wykonuje się zdjęcie diagnostyczne RTG panoramiczne (pantomogram) Jest to zdjęcie wszystkich zębów szczęki i żuchwy, które pomaga zdiagnozować stany zapalne, torbiele, zęby całkowicie zatrzymane i inne nieprawidłowości niewidzialne „gołym okiem”.

Dodatkowe korzyści badania

Dokładne i precyzyjne badanie stomatologiczne może pomóc w diagnostyce poważnych chorób ogólnych w fazie początkowej. I odwrotnie - niektóre schorzenia jamy ustnej mogą oddziaływać na cały organizm i powodować dolegliwości w odległych organach, której to przyczyny wcześniej nie kojarzyliśmy z zębami. Bakterie odpowiedzialne za stan zapalny w jamie ustnej niestety, swobodnie przenikają do krwiobiegu i krążąc po całym organizmie przyczyniają się do rozwoju groźnych chorób takich jak zawał mięśnia sercowego, udar mózgu czy zapalenie wsierdzia.

Dentysta podczas badania może również zdiagnozować lub wyeliminować zmiany związane głównie ze stresującym trybem życia lub problemami emocjonalnymi - starte powierzchnie żujące zębów, bóle stawu skroniowo-żuchwowego, napięcie i ból mięśni żujących, zaciskanie i zgrzytanie zębami. Leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych jest długie ale przynosi ulgę a z leczeniem nie należy zwlekać.

rodzinny dentysta warszawaTeraz cała nasza rodzina jest pod opieką najlepszych specjalistów z kliniki Dental Service! Podejście lekarzy do najmłodszych pacjentów- bezcenne!

Anna i Tomasz