Periodontologia

Zachowawcze leczenie i przywracanie funkcji tkankom przyzębia celem zachowania zębów własnych lub implantów.

Periodontopatia potocznie zwana paradontozą to zapalenie tkanek przyzębia, które w skrajnych przypadkach prowadzą do rozchwiania zębów, a  w następstwie do  ich utraty.

Podstawową  przyczyną paradontozy są bakterie płytki nazębnej  zalegające na powierzchniach zębów. Płytka i kamień nazębny dostają się pod  linię dziąseł tworząc tzw. kieszenie patologiczne. Zalęgający kamień pod dziąsłowy prowadzi do  zaniku kości na przyzębiu , rozchwiania zębów , a w następstwie do  ich utraty. Rozwojowi choroby sprzyjają zarówno wady zgryzu, braki w uzębieniu, , cukrzyca, zaburzenia metaboliczne, zaburzenia hormonalne, uwarunkowania genetyczne jak i nie właściwy tryb życia np. palenie papierosów i nadużywanie alkoholu .

Pierwszymi objawami choroby, których nie można bagatelizować są  obrzęki i zaczerwienienia dziąseł , występujące okresowo krwawienia podczas szczotkowania zębów, obnażenie szyjek zębowych czy nieprzyjemny zapach  z ust.

W większości przypadków paradontoza jest chorobą uleczalną, dzięki   systematycznym zabiegom profilaktycznym oraz zabiegom  chirurgicznym. Metoda leczenia paradontozy zależeć będzie głównie od stopnia zaawansowania choroby.

W początkowym stadium choroby najważniejsze jest  przeprowadzanie systematycznych zabiegów profesjonalnego czyszczenia zębów polegających na usuwaniu złogów kamienia za pomocą ultradźwięków. W stadium umiarkowanym i zaawansowanym paradontozy konieczne jest  wykonanie zabiegów chirurgicznych z zastosowaniem sterowanej regeneracji tkanki  kostnej- (uzupełnienie ubytków kości preparatem kościotwórczym).

Jeżeli czujesz obawy związane z chorobami przyzębia jak najszybciej powinieneś udać się do lekarza periodontologia w celu diagnostyki i zaplanowania leczenia.

Klinika Dental Service wychodzi naprzeciw tym problemom i oferuje wysoko wyspecjalizowaną kadrę lekarzy periodontologów,  którzy po wnikliwej konsultacji, badaniu klinicznym i radiologicznym określą właściwy tok i sposób leczenia. Serdecznie zapraszamy